JógaKlikk -  Online jógaórák

JógaKlikk Blog

Jógázz a hosszú életért!

Publikációk hozzászólás 2013-10-08

A jóga csodás hatásairól nem lehet eleget írni, mi mégis megpróbáljuk. Az Ez zsír! idén ősszel elindítja jógaiskoláját, melyben hétről hétre egyre jobban megismerkedhettek ezzel a csodás mozgásformával. Korábban bemutattuk már azokat a világsztárokat, akik a jógának köszönhetik tökéletes testüket. Most itt az ideje még jobban elmélyülni a jóga világában.

A jóga csodás hatásairól nem lehet eleget írni, mi mégis megpróbáljuk. Az Ez zsír! idén ősszel elindítja jógaiskoláját, melyben hétről hétre egyre jobban megismerkedhettek ezzel a csodás mozgásformával. Korábban bemutattuk már azokat a világsztárokat, akik a jógának köszönhetik tökéletes testüket. Most itt az ideje még jobban elmélyülni a jóga világában.

Ha szereted a számokat: 15 millióan jógáznak rendszeresen csak az USA-ban, ennek a háromnegyede pedig nő. Bár sem Európáról, sem Magyarországról nincs hasonló, megbízható felmérés, a jógastúdiók rohamosan növekvő száma egyértelműen jelzi, hogy itthon is népes tábora van a jógázóknak. A jóga sokaknak furcsa, megfoghatatlan dolognak tűnhet. Már az is gyanús lehet, hogy aki rendszeresen jógázik, általában szenvedélyesen rá akar beszélni másokat is, hogy próbálják ki ezt a mozgásformát. Sokan úgy képzelik a jógázást, hogy imádkozni kell és batikolt, bő ruhákban járni rasztahajjal. A jóga valójában nagyon sokszínű. Mindannyian mások vagyunk, és máshogy éljük meg a jógázás élményét is. A jóga népszerűségének köszönhetően pedig számtalan jógastílus kínál különböző megoldásokat a felmerülő kérdésekre és problémákra.

Thinkstock

Miből áll a jógagyakorlás?

Ez változó lehet, de általában:
- fizikai testhelyzetek, úgynevezett ászanák gyakorlása
- koncentráció, vagyis az elme irányítása (ezt lehet ászanák segítségével, vagy meditációval gyakorolni)
- a légzés, és ezzel együtt az életerő (prána) irányítása

Ez a három dolog képviseli a lényünk három részét: test, elme és lélek (ami a lélegzetben nyilvánul meg).

Miért jógázzunk?

Mindenki más motivációval kezd neki a gyakorlásnak, és általában ez a motiváció változni fog, ahogy gyakorolsz. Amíg ez kialakul, inspirációnak íme néhány jótékony hatás, amit a jógázásnak tulajdonítanak:
- stresszoldás (alvászavarok és a stresszhez kapcsolódó betegségek, pszichés problémák elkerülése)
- koncentráció és hatékonyság növelése
- alakformálás (ideális testsúly elérése, szálkásítás, az izmok úgy erősödnek, hogy nem veszítenek a rugalmasságukból)
- hormonháztartás kiegyensúlyozása (nőknek és férfiaknak egyaránt, minden életkorban és élethelyzetben)
- vérkeringés és nyirokkeringés fokozása (a szív- és érrendszeri betegségek kockázata csökken, az immunrendszer megerősödik)
- a gerinc egészségének megőrzése (tartásjavítás, ülő életmóddal járó problémák megelőzése)
- az anyagcsere javítása (a méregtelenítő és emésztő szervek működése fokozódik, emésztéssel kapcsolatos problémák, mint pl gyomorégés, reflux, székrekedés stb. megszűnhetnek)
- az ízületek egészségesen tartása
- önmagad és mások elfogadása (a testtudat, a tudatosság és a légzéskontroll növekszik)

Ha szeretnél bepillantást nyerni néhány ászanába, nézd meg ezt a jógaposztert, amit neked készítettünk:

Ha szeretnéd kipróbálni a fenti jógaposzter ászanáit és még néhány másik pózt is, itt most ingyen megteheted, úgy, hogy ki sem kell tenned a lábad otthonról. Nem kell hozzá más, csak kényelmes ruha és 15 perc az idődből. A videót a JógaKlikk oldalán találod, ide kattintva!

Kövesd a JógaKlikket a Facebookon! Ha kérdésed van a jógáról, vagy csak elkezdenéd, és nem tudod, hogyan vágj neki, kérdezz Bertától a szakértői oldalán! 

 

 

 


Cimkék:

Hozzászólások

Hozzászólnál? jelentkezz be! Ehhez a cikkhez még nincs hozzászólás. Légy az első hozzászóló!