JógaKlikk -  Online jógaórák

JógaKlikk Blog

Három jógás tipp a ragyogó szeptemberért

hozzászólás 2018-09-09

Te szereted a szeptembert? Az első őszi hónap sokféle érzelmet kelthet, de legtöbbünket megérint valamilyen módon. A hűvösödő reggelek, az illatos és zamatos szőlők és almák, a változó színek és fények, az iskolakezdés, a nyaralás utáni visszarázódás, rendrakás és rendszerezés... van, aki szereti, van, aki a nyarat gyászolja ilyenkor. A jógagyakorlásod egy olyan állandóságot adhat az életedben, ami segít feltölteni az energiaraktáraidat, újra és újra visszatalálni önmagadhoz, és emlékeztetni magad rá, hogy a ragyogás belül van!

3 jógás tippünkkel magaddal viheted a nyár ragyogását szeptemberben is. Porold le a jógaszőnyeged, és gyakorlásra fel!

1. Ragyogj belülről: gyakorolj mellkasnyitásokat! A mellkasnyitások a szívcsakrát stimulálják, segítenek, hogy a belső fényed tisztábban ragyogjon. Jobb lesz a hangulatod, könnyedebbnek fogod érezni magad, ráadásul ezek a gyakorlatok a tartásod is javítják, különösen, ha ülőmunkát végzel!

Ajánljuk például Almásy Csilla 30 perces mellkasnyitó videóját - kattints ide!

2. Gyakorolj napüdvözleteket! Rengeteg jótékony hatása mellett a napüdvözletet most különösen azért ajánjuk, mert:

- segíthet rendet, rendszert, önfegyelmet hozni az életedbe

- serkenti a keringést, ezzel energizál

- egy szimbolikus meghajlás egy nálad nagyobb erő, a Nap ereje előtt. Ez segít elfogadni a körülötted zajló változásokat

- a gyakorlatsorban lévő körforgás segít átélni és elfogadni a természet körforgását, az évszakok változását is

Olvasd el korábbi cikkünket, amelyben tippeket adunk a napüdvözlet gyakorlásához - kattints ide! 

Tanuld meg a Napüdvözlet astangás „A variációt” Varga Judittal ezzel a videóval - kattints ide! 

Vagy ha már ismered a sorozatot, ebben a videóban 18 napüdvözleten vezetünk végig, kb 15 percben - kattints ide! 

3. Koncentráld a figyelmed a légzésed segítségével! A légzésfigyelés annyira egyszerű technika a jógában, hogy szinte el sem hisszük, hogy működik :-) Pedig egyszerűségében rejlik az ereje: a légzésfigyelés olyan a figyelmednek, mint egy hajónak a horgony. Amikor elkalandoznál, vagy valami elkezd húzni, távolítani a középpontodtól, ez a horgony visszahúzza a figyelmed.

Gyakorolhatsz egyszerű légzésfigyelést reggel felkelés után, vagy este közvetlenül lefekvés előtt, vagy a jógagyakorlásoddal összekötve, de gyakorolhatsz légzésfigyelést hétköznapi tevékenységek, akár sorbanállás , mosogatás, vagy rendrakás közben is.

Ha szeretnél egy finomabb, célzottabb gyakorlást,  ami megtisztítja az energiacsatornákat és egyensúlyba hozza a két oldalad, gyakorold a Felső Szusumna légzést Jagicza Bertával ebben a 15 perces videóban - kattints ide!

Varga Judit

 

 


Cimkék: ősz újrakezdés szeptember ragyogás napüdvözlet mellkasnyitás szusumna légzés

Hozzászólások

Hozzászólnál? jelentkezz be! Ehhez a cikkhez még nincs hozzászólás. Légy az első hozzászóló!