JógaKlikk -  Online jógaórák

Hűsítő relaxáció a nyári melegben

Publikációk hozzászólás 2024-06-25

A nyári melegben könnyedén előfordulhat, hogy kissé levertnek érezzük magunkat, és semmi másra nem vágyunk, csak hogy kidőlhessünk egy fa alá, és megpihenhessünk alatta. Ez egyáltalán nem véletlen.

A meleg idő hatására nem csak a lakásunk, de a testünk is könnyedén túlmelegedhet, ami fokozott idegrendszeri működést eredményezhet.

A jógagyakorlás ilyenkor jó, ha hűsítő és nyugtató hatású, lassú, talajhoz közeli, hűsítő légzésekkel és relaxációval.

A relaxáció hűsítő hatása a stresszhormonok szintjének csökkenésével és a test számos pozitív változásával magyarázható. A stresszhormonok, mint például az adrenalin és a kortizol, a stressz reakciójaként fokozzák a szívritmust és szűkítik az erek lumenét, ami ideiglenesen emeli a vérnyomást. Amikor ellazulsz, a stressz hormonok szintje csökken, és ezáltal normalizálódik a szívritmus és az erek tágulnak, ami hűsítő érzést eredményezhet.

Emellett a relaxáció hatására csökken a vérnyomás, a vércukorszint, valamint a szív- és légzési frekvencia. A feszültség oldódása és a mélyebb légzés segítenek a test megnyugtatásában és a szervezet fiziológiai egyensúlyának helyreállításában.

Először próbáld ki valamelyik kifejezetten hűsítő hatású pránájámát (jógalégzést) a relaxáció előtt:

1. Sítalí légzés: A belégzés az alábbi képen látható módon a szájon keresztül történik, a kilégzés pedig visszahúzott nyelvvel az orron keresztül.

kép forrása: https://www.ayco.it/yoga/la-pratica/pranayama

2. Szítkárí légzés: ugyanaz, mint a sítalí, csak nem a nyelv felpödrésével formázott kis „szívószálon” keresztül történik a légzés, hanem „vicsorítva”, a fogsorokat összeillesztve, azokon keresztül szívva a levegőt. Ezt azoknak javasolt végezni a sítalí helyett, akik genetikai okokból kifolyólag nem képesek oldalra felpödörni a nyelvüket. Érzékeny fogak esetén viszont ellenjavallott.

Majd pedig folytasd a relaxációval, amely mindig fantasztikus módja annak, hogy kikapcsolj, feltöltődj, és lehűtsd a testedet. Leheveredhetsz a hűséget árasztó padlón vagy matracon, vagy akár elvégezheted a relaxációt egy árnyékos, kényelmes helyen a szabadban. Fókuszálj a kilégzésre, lazítsd el a testedet, és lélegezd ki a felesleges hőt. Vizualizálhatod, ahogy egy csöndes tóban úszol vagy egy frissítő vízesés alatt állsz. Egy ilyen jóleső és pihentető relaxációs gyakorlat segítségével megnyugtathatod testedet és lehűtheted az elmédet, miközben új erővel és energiával töltődsz fel. Engedd, hogy a relaxáció hűsítő hatása revitalizáljon és segítsen megtalni a frissítő nyugalmat a forró nyári napokon!

Ehhez segítségül hoztunk most Neked egy relaxációs videót Bors Krisztián vezetésével.

Kattints IDE, és élvezd a hűsítő nyugalom szétáradását egész lényedben!

Fekete-Páris Eszter


Cimkék: jóga gyakorlás hűsítő relaxáció nyár meleg légzés pránájáma

Hozzászólások

Hozzászólnál? jelentkezz be! Ehhez a cikkhez még nincs hozzászólás. Légy az első hozzászóló!