JógaKlikk -  Online jógaórák

JógaKlikk Blog

Síelni vagy egyéb téli sportokra készülsz? A jóga segíthet!

hozzászólás 2014-01-17

A síelők többsége egész évben hanyagolja a testmozgást, majd elmegy a havasokba és napi hat órát száguldozik a havas lejtőkön, mintha az egész éves testmozgást akkor akarná bepótolni...

A síelők többsége egész évben hanyagolja a testmozgást, majd elmegy a havasokba és napi hat órát száguldozik a havas lejtőkön, mintha az egész éves testmozgást akkor akarná bepótolni. Te is közéjük tartozol? Ha igen, tudnod kell, hogy ez rendkívül megterhelő lehet a szervezeted számára és jelentősen növeli a sérülések esélyét is. Mindezt azonban meg lehet előzni, ha felkészíted a tested a nagyobb igénybevételre. Szólunk időben: kezdd el a mozgást most, ha nem akarod a drága szabadságodat sérülten a hüttében, forralt bort iddogálva tölteni és sóvárogni a havas lejtők és barátaid társasága után. A jóga ebben is segíthet. 2013 január hónapban ingyenes videónkban Répássy Erika segít felkészülni a téli sportokra.

Ha egyébként sportolsz, ezek a pózok akkor is hasznosak, hiszen kifejezetten a téli sportokban igénybe vett izmokat és izületeket célozzák.

Miben segíthet neked a jóga a síszezonban:

- minél előbb elkezded, annál jobban fogod bírni a téli sportokat

- nő az erőnléted, teherbírásod

- hajlékonyabb leszel

- stabilizálhatod az izületeket

- csökken a sérülés veszélye

- nő a koncentrációs képességed

- nő a testtudat, könnyebben érzed meg a határaidat

A levezetés egy kemény nap után ugyanolyan fontos, mint a rákészülés. Hogy mielőbb regenerálódj, és izomlázad ne tartson hosszú napokon keresztül, vidd magaddal ezt a 30 perces gyakorlást az útra, és végezd el minden nap a téli sportolás után.

Jagicza Berta


Cimkék: jóga gyakorlás síelés

Hozzászólások

Hozzászólnál? jelentkezz be! Ehhez a cikkhez még nincs hozzászólás. Légy az első hozzászóló!