JógaKlikk -  Online jógaórák

Jógavideók

Fókuszban az egyensúly

A teljes videó megtekintéséhez vásárolj előfizetést!

Amikor jógagyakorlás közben egyensúlyozni kell, automatikusan felosztjuk a testet jobb és bal oldalra, vagy fejre és lábra, lentre és fentre. Pedig a jóga azt jelenti: egység, egységet teremteni. Ebben a 60 percben azt gyakoroljuk, hogyan kell a testre, lélekre és elmére egyetlen egységként tekinteni, és ezáltal elkerülni a felosztást. Egyszerű ászanákkal kezdünk, és fokozatosan egyre nehezebb egyensúlyozó ászanákat gyakorolunk, Vinyasa Flow stílusban.
 
Vinyasa Flow jóga | 1, 2. szint | 60 perc
Megosztom

Hozzászólások

Hozzászólnál? jelentkezz be!

V. Judit

2016. 02. 15. 21:30 Kedves Magdolna! Nagyon köszönöm, hogy megosztottad velem ezt az élményt! Ez csodás bizonyíték arra, hogy a jóga működik :-) Az egyik fontos célunk az ászana gyakorlásban a testben felhalmozott feszültségek és blokkok oldása, és ez sok embernél pontosan úgy működik, ahogy leírtad. Lehet, hogy gyakorolsz, gyakorolsz és sokáig semmi nem történik, csak úgy "tornázgatsz", közben "figyelgetsz", aztán egyszer csak mintha átszakadna egy gát, felszabadulna valami. Ez a folyamat van, amikor kis lépésekben, fokozatosan zajlik: olyan "jól" érzed magad jógázás után, könnyebbnek érzed magad, rugóznak a lépteid. Máskor meg erre a lassú, kitartó munkára még ráteszel egy nagy bátor lépést (ahogy Te nem hagytad abba a gyakorlást, továbbmentél a nehézségek ellenére) és akkor egy nagyobbat lehet előre lépni. Az a csodálatos még ebben, hogy nem kell, hogy tudatos legyen, hogy milyen emlék, trauma, stb. okozta azt a feszültséget, amit most feloldottál. A fizikai testből felszabadult feszültség visszahat az energetikai testre és az elmére is, akkor is, ha nem tudatosul, hogy milyen trauma volt a feszültség hátterében. Most gyakorolj tovább kitartóan és elvárások nélkül: ne várd, hogy minden alkalommal, vagy bizonyos időközönként hasonló élményben lesz részed, ez teljesen kiszámíthatatlan és egyéni. A változás apránként is megtörténik, de gyakori, hogy időnként kell egy nagy bátor áttörés! Gratulálok, csak így tovább!

T. Magdolna

2016. 02. 15. 19:22 Kedves Judit! Egy olyan lelki utazason vettem reszt a gyakorlatsor alatt, amit meg kell osztanom Veled. Mikor a gyakorletok egyre nehezebbek lettek, bennem egyre nott a harag es a duh amiert nem birtam megtartani stabilan a gyakorlatokat. Hangosan szitkozodtam. Majd mikor az egyik gyakorlat utan olyasmit mondtal, hogy nem baj ha elesunk, az teljesen betette nekem a kaput. Hangos zokogasba kezdtem, es majdnem az ora vegeig sirtam. Ez eleg furan hangzik, nem?! Viszon most sokkal konnyebbnek erzem magam, mintha "letettem" volna valamit. Nagyon nehez volt, de halas vagyok erte. Koszonom szepen!!!!!!

V. Judit

2015. 06. 02. 16:01 Greee! Nem is tudtam, hogy jógázol velem :-) Nagyon örülök, hogy szereted ezt a gyakorlatsort, és köszi, hogy ezt meg is írtad :-) xxx

P. Greta

2015. 06. 02. 08:14 Ez a kedvenc gyakorlatsorom tőled/veled, Juc! Köszönöm!

V. Judit

2014. 10. 20. 08:32 Hajrá, Eszter :-) Dülöngélni nagyon jó!!! Rengeteget lehet tanulni belőle. Az egyensúly először csak pillanatokra van meg, de ha figyelsz, először azonosíthatod, aztán szépen fokozatosan meghosszabbíthatod az egyensúlyban töltött pillanatokat. Jó gyakorlást! Varga Judit

s. eszter

2014. 10. 18. 16:55 Köszönöm, Judit! Az egység-egyensúly még várat magára, de majd eljön :) addig is élvezem, ahogy dülöngélek.:D

V. Judit

2013. 04. 02. 19:19 Kedves Enikő! Köszi a hozzászólásokat! Örülök, hogy lelkesen gyakorolsz és hogy egység élményed volt gyakorlás közben. Az egyensúlyozás nagyon egyszerű és hatékony módszer arra, hogy minden figyelem és energia az "itt és most"-ra irányuljon. Különben elesel :-) Csak így tovább! Varga Judit

K. Enikő

2013. 02. 26. 21:01 ma este próbáltam harmadszor elvégezni a gyakorlatok.Csak most sikerült. Nagyon jó volt végre megtapasztalni az egységemet ebben a feladatsorban. Köszönöm.