JógaKlikk -  Online jógaórák

Jógavideók

Kihívás 19. - Szarvangászana

Ingyenes videó. A teljes videó megtekintéséhez jelentkezz be!

Ebben a videóban gyakoroljuk a gyertya pózt, vagy tarkóállást, szanszkrit nevén szarvangászana, illetve a szétu bandha szarvangászana, más néven kandarászana, vagy alacsony híd, jógahíd. A szarvangászana a fejenállás mellett az egyik leggyakrabban használt fordított póz a jógában. Serkenti a keringést, különösen a lábakban, a belső szerveknél, és az agyban, aktiválja a törzset stabilizáló izmokat, stimulálja az agyalapi mirigyet, ami a hormonháztartás irányító központja, és nem utolsó sorban új nézőpontot ad, rugalmasabbá teszi a gondolkodásodat.
Megosztom

Hozzászólások

Hozzászólnál? jelentkezz be!

V. Judit

2019. 06. 16. 22:23 Kedves Éva! MOst ellenőriztem, nálam elindul a videó és senki nem jelzett problémát ezzel... Ha pontosabban leírod, hogy mi történik, vagy milyen hibaüzenetet kapsz, könnyebben tudunk segíteni... Első körben töltsd be újra az oldalt (frissítés menü a legtöbb böngészőben), és ellenőrizd, hogy működik-e az internet kapcsolatod...

V. Judit

2019. 06. 16. 22:20 Kedves Tündi! Köszi szépen a visszajelzést, és remélem, ez a gyakorlás segít rendezni a pajzsmirigy működésed, ahogy a Facebook-on is írtad :-) Ha oldalra fordulva ülsz fel a végén, az megvédi a gátizmokat a hirtelen terheléstől, és segít elkerülni, hogy felüléskor megfeszítsd azokat az izmokat, amelyek magzat pózba húznának (az álladtól végig elöl a testeden). Ez azért lehet érdekes, mert amikor stresszhelyzetbe kerülünk, bár nem húzódunk magzat pózba, de azok az izmok aktiválódnak, amelyek magzat pózba mozdítanának. És ez működik fordítva is: ha megfeszíted azokat az izmokat, amelyek magzat pózba mozdítanának, könnyen aktiválódik az idegrendszer szimpatikus ("üss vagy fuss") működése. Tehát sokkal stresszmentesebb lesz oldalra fordulva felülni :-) Jó gyakorlást!

K. Éva

2019. 06. 16. 22:04 Nem tudom megnézni,nem nyitja meg a gépem,mi a gond?

K. Imre És Tündi

2019. 06. 16. 13:42 Ez a magyarázat is nagyon szuper volt. Egyik kedvenc és mindennap gyakorolt pózom. Csak úgy tudom megcsinálni, hogy először hátrateszem a lábaimat, de utána szépen fel tudok menni. Viszont a végén nem fordultam oldalra, hanem a térdembe kapaszkodva húztam fel magam. Úgyhogy köszönöm, hogy mostmár ezt is tudom.