JógaKlikk -  Online jógaórák

Jógavideók

Kihívás 19. - Szarvangászana

Ingyenes videó. A teljes videó megtekintéséhez jelentkezz be!

Ebben a videóban gyakoroljuk a gyertya pózt, vagy tarkóállást, szanszkrit nevén szarvangászana, illetve a szétu bandha szarvangászana, más néven kandarászana, vagy alacsony híd, jógahíd. A szarvangászana a fejenállás mellett az egyik leggyakrabban használt fordított póz a jógában. Serkenti a keringést, különösen a lábakban, a belső szerveknél, és az agyban, aktiválja a törzset stabilizáló izmokat, stimulálja az agyalapi mirigyet, ami a hormonháztartás irányító központja, és nem utolsó sorban új nézőpontot ad, rugalmasabbá teszi a gondolkodásodat.
Megosztom

Hozzászólások

Hozzászólnál? jelentkezz be!

S. Krisztina

2019. 10. 27. 20:16 Kedves Judit! Nagyon köszönöm a választ! Voltam már jógaoktatókkal is, akik instruáltak a pózban egyénre szabottan-ezt nem írtam előbb. Nem tudok fizikális problémáról, ami hátráltatna, a vérnyomásom gyógyszerrel,de stabil. Talán ott a felső háti szakasznál van egy kis rész ami merevebb-ami pl a felüléseknél sem gördül eléggé nekem.Biztos dolgoznom kell ezzel a pózzal-lehet ezért is frusztrál annyira. Megfogadtam a tanácsaidat. Többször megnéztem ezt a videót A fej hátsó részének nyomása, a szegycsont az állhoz részekre kell koncentrálnom. Biztos többen is jártak már így,hogy egy-egy instrukcióra sikerül jól figyelni, akkor sokkal komfortosabb lesz a póz, míg az akarás csak hátráltatja. Mégegyszer köszönöm a jó tanácsaidat! Ha lesz lehetőségem, felkereslek!

V. Judit

2019. 10. 14. 16:32 Kedves Krisztina! A legjobb lenne megnézni Téged személyesen ebben a pózban, hogy úgy tudjak személyre szabottan segíteni... ha el tudsz jönni valamelyik órámra, előtte vagy utána szívesen segítek ebben a pózban! Itt találod az óráimat: http://www.helloyoga.eu/magyarul.html Ha ez nem lehetséges, keress egy tapasztalt jógaoktatót a közeledben, akihez el tudsz menni. Ha mégis a "távsegítség" a legpraktikusabb, akkor azt javasolnám, kezdd azzal, hogy a lábaidat felteszed a falra. Ehhez: 1) Feküdj hanyatt egy falhoz úgy, hogy a feneked egészen hozzáérjen a falhoz. 2) A talpaidat tedd a falra, hajlítsd be a térded és a lábaid segítségével emeld fel a csípőd a földről. 3) Kulcsold össze az ujjaidat és araszolj a vállaiddal olyan közel egymáshoz, amilyen közel csak tudsz. Vagy hajlítsd a könyököd és támaszd meg a hátad, vagy ha azt nem tudod, akkor a csípőd a kezeiddel (félgyertyának vagy Viparita Karaninak is szokták ezt hívni). 4) Ha tudod, vedd el az egyik vagy mindkét lábad a falról, aztán ha elfáradsz, vagy feszültséget érzel, tedd vissza a lábad a falra. Lehet, hogy nem jött át jól a videókban, de nem javaslom, hogy úgy gyakorolj, hogy "mit kellene érezni" ebben a pózban, hanem figyeld, hogy mit érzel a pózban. Bár vannak hasonló élmények/megélések, de ez mindenkinek más és más! Ha van valamilyen probléma, feszülés, elakadás, fizikai vagy mentális szintű blokk ezen a területen (különösen a torkodban, nyakadban, vállakban, esetleg pajzsmirigy vagy vérnyomás problémák), akkor simán lehet, hogy kellemetlen érzés lesz ez a póz. Ha így van, ne erőltesd: maradj benne rövid ideig, akár úgy, hogy többször lejössz, majd felmész, vagy támaszd meg a súlyt a lábaiddal a falon, vagy csinálj helyette jógahidat. Ha kérdésed van még, írj bátran - vagy tudok segíteni, vagy nem :-) De mindent megteszek, hogy segítsek :-) Jó gyakorlást, Varga Judit

S. Krisztina

2019. 10. 13. 11:18 Ettől a póztól mindig nagyon feszült leszek, bár alapvetően valahogy megcsinálom. A többi videóban, amiket már végeztem, sorolják, hogy mit hogy kellene éreznem, de nekem semmi nem jön létre abból. Már a mellkesi légzés sem tudom közben, nincs hasbehúzódás, fáj a karom, hiába kulcsolom a karom, a könyököm nem tudom ottartva támasztani a hátam, a lábam sem ott van stb-az egész valahogy nem működik. Vajon mit tehetnék? Nem találom azt a lépést évek óta, amitől létrejönne Azért néztem meg ezt,hátha nyújt valami segítséget...sajnos nem.

V. Judit

2019. 06. 16. 22:23 Kedves Éva! MOst ellenőriztem, nálam elindul a videó és senki nem jelzett problémát ezzel... Ha pontosabban leírod, hogy mi történik, vagy milyen hibaüzenetet kapsz, könnyebben tudunk segíteni... Első körben töltsd be újra az oldalt (frissítés menü a legtöbb böngészőben), és ellenőrizd, hogy működik-e az internet kapcsolatod...

V. Judit

2019. 06. 16. 22:20 Kedves Tündi! Köszi szépen a visszajelzést, és remélem, ez a gyakorlás segít rendezni a pajzsmirigy működésed, ahogy a Facebook-on is írtad :-) Ha oldalra fordulva ülsz fel a végén, az megvédi a gátizmokat a hirtelen terheléstől, és segít elkerülni, hogy felüléskor megfeszítsd azokat az izmokat, amelyek magzat pózba húznának (az álladtól végig elöl a testeden). Ez azért lehet érdekes, mert amikor stresszhelyzetbe kerülünk, bár nem húzódunk magzat pózba, de azok az izmok aktiválódnak, amelyek magzat pózba mozdítanának. És ez működik fordítva is: ha megfeszíted azokat az izmokat, amelyek magzat pózba mozdítanának, könnyen aktiválódik az idegrendszer szimpatikus ("üss vagy fuss") működése. Tehát sokkal stresszmentesebb lesz oldalra fordulva felülni :-) Jó gyakorlást!

K. Éva

2019. 06. 16. 22:04 Nem tudom megnézni,nem nyitja meg a gépem,mi a gond?

K. Imre És Tündi

2019. 06. 16. 13:42 Ez a magyarázat is nagyon szuper volt. Egyik kedvenc és mindennap gyakorolt pózom. Csak úgy tudom megcsinálni, hogy először hátrateszem a lábaimat, de utána szépen fel tudok menni. Viszont a végén nem fordultam oldalra, hanem a térdembe kapaszkodva húztam fel magam. Úgyhogy köszönöm, hogy mostmár ezt is tudom.