JógaKlikk -  Online jógaórák

Jógavideók

COVID-19 Iyengar jógaprogram a regenerálódásért

Ingyenes videó. A teljes videó megtekintéséhez jelentkezz be!

Az Iyengar jóga világszerte legtapasztaltabb oktatói állították össze ezt a programot, név szerint: Abhijata Iyengar, Stephanie Quirk, Lois Steinberg, Gulnaaz Dashti, Sheila Haswell és az egész IYAUK terápiás bizottsága, az egész brit szövetség. Tavasszal tették publikussá, azóta sajnos még aktuálisabb. Répássy Erika hozta el nekünk, aki maga is nemzetközileg elismert tanára a metódusnak, vele most már a JógaKlikken is elgyakorolhatod. Kérjük figyelmesen olvasd végig a következő leírást! 



  1. Általános elővigyázatosság:

    A program gyakorlatai közül a jelenlegi állapotodnak megfelelően válassz. A még részben ismeretlen vírus okozta tünetek az enyhétől az egészen erősig terjedhetnek. Ha lázad van, pihenj és ne gyakorolj. Fontos, hogy a pózokat a saját tempódnak megfelelően végezd. Figyelj a légzésre és tartsd puhán, hogy kerüld az irritációt. Amennyiben kérdésed lenne, fordulj magasan képzett IYENGAR jógaoktatóhoz.

  2. Lefelé néző/hasonfekvő pózok: A mellkast alulról megtámasztva a hát felszíne szabadul fel, teljesedik ki, lélegzik fel. A rekeszizom is lágyul ezzel is könnyítve a légzést. Csendesíti az érzelmeket, a testet, a szívet és az egész emésztőrendszert. Csökken a félelem és az aggodalom. Ezeket a pózokat akkor is végezheted, ha nagyon gyengének érzed magad.
  3. Támogatott állópózok: A láb adja a test támasztószerkezetét, minden póznak alapját. Erősít, kitartást ad, energetizál és lélekemelő hatással is bír. Az álló előrehajlások friss vérellátást biztosítanak az agynak, csökkentik a depressziót, pihentetik a szívet, könnytik a légzést. Ha gyakorlásuk közben remegést érzel az izmaidban, hagyd el őket és térj vissza rájuk később, amikor kicsit erősebb vagy.
  4. Ülőpózok: Ülj fel (a lábak fölé, az alsótest fölé), ülj fel takaróra, hogy ki tudjon nyúlni a gerinced, ki tudjon nyílni a mellkas és szabadabban tudjon áramolni a levegő. A különböző lábpozíciók a gerinc kiterjesztését szolgálják és friss vérellátást biztosítanak a csípőnek. Minden pózban három pozíciót veszel fel: egyenes hátú ülőpózt, enyhe hátrahajlást (támasztással) és enyhe előrehajlást. Ez a három pozíció biztosítja a mellkas elejének, oldalának és a hátadnak a nyitását, kiterjesztését
  5. Fekvőpózok: Ezekben a pózokban a mellkas elülső felszínében jön létre nyitottság és tér, a has ellágyul, a fej elcsendesedik, de legyen alatta takaró. Ne gyakorold a pózokat, ha hőtermelődést észlelsz vagy bármi gondot lelsz a mellkasban.
  6. Fejjel lefelé pózok: Ezt a pózcsoportot lapos gondossággal és odafigyeléssel kell megközelítened. Betegségből való regenerálódás esetén Szétubandha Szarvangászanával kezd felépíteni a fejjel lefelé gyakorlásod. A következő lépés legyen Viparita Karani a falnál, majd székes válltámasz és ha mindez rendben megy napokon keresztül és az erőd is kezd visszatérni, csak utána hozd be a képbe a fejenállást és a klasszikus válltámaszt. A fejjel lefelé pózok támogatják a test szinte minden rendszerét: legyen az a nyirokrendszer, immunrendszer, hormonrendszer. Amíg a vírus meglehetősen gyengíti a keringést, addig hagyd ki ezt a pózcsoportot. Fejenállás – támogatja az akaraterőt és a gondolatok tisztaságát. Válltámasz – fejleszti a türelmet, érzelmi egyensúlyt és csillapítja az idegeket. Támogatott Ekepóz – csillapítja az agyat és kitűnő gyógyír a fáradtságra. Hídpóz – kitűnő póz a fáradtságra, frissíti az idegeket, segíti a mellkas vérellátását
  7. Savászana: Gyakorold arccal lefelé, hogy jobb hozzáférésed legyen a hátadhoz, a tüdő hátsó felszínéhez.
  8. Készítsd elő a jógaeszközeidet (jógamatrac, heveder/öv, takarók, ágy/heverő oldala, ami kb. a hátad közepéig ér, hengerpárna vagy bármilyen párnák)
  9. A videó után végezd el a Vilma kilégzés című videónkat Erikával, amely teljessé teszi ezt a gyakorlást. 

Figyelem! A videót ingyessé tettük. Ajánld ismerőseidnek, akinek segítségére lehet. Ha megteheted, segítsd te is adományoddal a Szent László és Szent István Kórház Betegeiért, Orvosaiért és Dolgozóiért Alapítványt, akik áldozatos munkájukkal hozzájárulnak a gyógyulásunkhoz:


1097 Budapest, Nagyvárad tér 1.

Adószám:18735006-1-43

Bank:11705008-29919907

A megjegyzés/közlemény rovatba a következőt írd: IYENGAR-KAIBO



Iyengar jóga | 1. szint | 90 perc
Megosztom

Hozzászólások

Hozzászólnál? jelentkezz be!

Ehhez a videóhoz még nincs hozzászólás. Légy az első hozzászóló!