JógaKlikk -  Online jógaórák

JógaKlikk Blog

Törd meg a megszokott mintáidat – kódold át a negatív gondolatokat!

Publikációk hozzászólás 2015-07-17

Vajon miért van az, hogy valaki azt látja, a pohár félig teli van, más pedig azt, hogy ugyanaz a pohár félig üres? Ugyanazt az eseményt vagy személyt két tanú teljesen máshogy írja le? A jógagyakorlással a gyakorló nemcsak a testét és a lélegzetét, hanem a gondolatait is megtanulja irányítani.

Vajon miért van az, hogy valaki azt látja, a pohár félig teli van, más pedig azt, hogy ugyanaz a pohár félig üres? Ugyanazt az eseményt vagy személyt két tanú teljesen máshogy írja le? A jógagyakorlással a gyakorló nemcsak a testét és a lélegzetét, hanem a gondolatait is megtanulja irányítani.

Az agyunkban a tanulás és szocializáció során mintákat alakítunk ki. Ezeket a mintákat néha a saját tapasztalatunk, máskor pedig a másoktól (pl. szüleinktől, tanárainktól) átvett viselkedés vagy gondolatmenet alakítja. Ez néha nagyon hasznos, például gyorsabban tudunk reagálni, és nem kell minden helyzetet újra és újra elemezni és értékelni, mielőtt döntést hozunk, vagy reagálunk valamire. Viszont ezek a minták néha, a szüleink és tanáraink legnagyobb jóindulata ellenére, nem segítenek, hanem hátráltatnak minket.

Forrás: Thinkstock

Ha egy átvett mintánk a panaszkodás, és az, hogy mindennek a rossz oldalát látjuk meg, nehéz lesz megnyugvást és elégedettséget, belső békét találnunk,  hiszen mindig találni fogunk valamit, amin keseregni vagy éppen felháborodni lehet. Bármilyen mintákat is tanultunk meg, a fejlődés útja, hogy máshogy csináljunk dolgokat, mint az előző generációk, illetve saját korábbi énünkhöz képest is változzunk és fejlődjünk.

Végezd el ezt a gyakorlatot:

Figyeld magad legalább egy napig (de jobb lenne egy hétig), és írd le, hogy milyen gondolataid támadnak. Két csoportba írd a gondolatokat: amik segítenek Téged (nevezhetjük pozitívnak) és amik nem segítenek, vagy egyenesen hátráltatnak (nevezhetjük negatívnak). Ezután minden negatív gondolatot írj át egy pozitív gondolatra. Például ha az a gondolatod támadt, hogy „Az élet egy kemény küzdelem" - írd át arra, hogy „Az élet egy csodálatos, izgalmas kaland." Ha az a gondolatod, hogy „Én mindig rosszul járok/szerencsétlen vagyok" - írd át arra, hogy „Hálás vagyok minden tanulási és fejlődési lehetőségért."

Még hatékonyabb lesz az átkódolási gyakorlat, ha nem csak a szavakat ismételed, hanem egy pozitív érzést kötsz az új, pozitív gondolatmintához, 

és minél mélyebben átérzed a gondolatot. Ha mindezt a fizikai jógagyakorlás közben teszed, sok legyet üthetsz egy csapásra!

Life.hu-tipp

Kódold át velünk a negatív gondolatmintáidat és közben mozgasd át a tested ezzel a 45 perces dinamikus JógaKlikk-videóval, amelynek a középpontjában a fordított pózok gyakorlása áll! A fordított pózok, számos egyéb jótékony hatás mellett, új perspektívát nyitnak, más szemszögből látod a világot, így mentálisan is rugalmasabb leszel. Ezen a héten ingyen elvégezheted, kattints IDE!

Cimkék:

Hozzászólások

Hozzászólnál? jelentkezz be! Ehhez a cikkhez még nincs hozzászólás. Légy az első hozzászóló!