JógaKlikk -  Online jógaórák

JógaKlikk Blog

Pörgesd fel az emésztésedet jógával – Megmutatjuk, hogyan!

Publikációk hozzászólás 2016-09-11

Az emésztés javítását gyakran sorolják a jóga jótékony hatásai közé, és ezt talán te magad is tapasztaltad már. Arról azonban megoszlanak a vélemények, hogy pontosan hogyan hat a jógagyakorlás az emésztésre. Ismerd meg erre vonatkozóan a három leggyakoribb elméletet!

1. elmélet 

A jógagyakorlás serkenti a keringést, a folyadékáramlást és az energiaáramlást, nemcsak az izmokban, hanem a hasüregben lévő szervekben is. Ezáltal hatékonyabban tudnak működni az emésztő- és méregtelnítőszervek, amelyek a táplálékot feldolgozzák és szállítják a testünkben.

Forrás: Dreamstime

2. elmélet 

Egyes jógapózok összepréselik, vagy más módon fizikailag stimulálják a belső szerveket: például a gerinccsavarások, oldalra hajlások, hason fekvésben végzett hasi légzés/rekeszizom légzés stb. Ez egyfajta masszázsként hat a belső szervekre, és hatékonyabb működésre serkenti őket. Ezt egyes vélemények vitatják, és az ellentábor szerint a belső szerveink mozgására (perisztaltika) nem lehet külső nyomással vagy mozgással hatni, mert ezeket a bél és egyéb belső szervi mozgásokat a vegetatív idegrendszer irányítja. Ez a tábor úgy véli, a jógázás a harmadik pont miatt hat kedvezően az emésztésre.

Forrás: Dreamstime
Jógázz a szexuális zavarok, női problémák megoldásáért
A medence közepén lévő energiaközpont, a szakrális (szvadhisztána) csakra felelős a szexualitásért, a kreativitásért, a vízháztartásunkért, a befogadás és elengedés egyensúlyáért, az önértékelésünkért, a párkapcsolatunkért. Egy néhány percben végezhető egyszerű jógapózzal, a pillangópózzal javíthatod az áramlást ezen a területen.

3. elmélet 

A jógagyakorlás oldja a stresszt és a felgyülemlett feszültséget. Ez azért hat az emésztésre, mert a testünk akaratlan irányítás alá eső funkcióit, így az emésztést és a bélmozgásokat is, a vegetatív idegrendszer irányítja. Amikor stresszben vagyunk, az úgynevezett „üss vagy fuss” állapot jellemzi a testünket, és a vegetatív idegrendszer szimpatikus része aktiválódik: felkészülünk egy nagyobb erőkifejtésre, ha esetleg menekülni kellene vagy megvédeni magunkat. Ilyenkor az emésztés háttérbe szorul, hiszen az életünket kell védeni. 

Forrás: Dreamstime

Akkor tudunk a legjobban emészteni, amikor ellazult, stresszmentes, pihenő állapotban vagyunk, és a vegetatív idegrendszer paraszimpatikus tónusba kerül – például jógázás után. Előfordult már veled, hogy lefeküdtél jógázás végén relaxálni, és a hasad korgó-morgó hangokat hallatott? Ha egy jógatanár ilyeneket hall az óra végén, örül, mert tudja, hogy működött a gyakorlás, a jógázó ellazult, és beindultak az emésztést segítő funkciók. Természetesen az is fontos, hogy milyen ételeket, italokat fogyasztasz, és hogyan táplálkozol!  

   Tipp

Aktivizáld az emésztésed ezzel a 45 perces videóval, amelyet most előfizetés nélkül is nézhetsz a JógaKlikk jóvoltából.   

Cimkék:

Hozzászólások

Hozzászólnál? jelentkezz be! Ehhez a cikkhez még nincs hozzászólás. Légy az első hozzászóló!