JógaKlikk -  Online jógaórák

JógaKlikk Blog

Lendületbe hozó 21 napos kihívás a JógaKlikkel

hozzászólás 2019-01-16
Január a nagy fogadalmak hónapja. Gondolkodtál már azon, hogy gyakran miért fogy el mégis már napok, hetek múlva a kezdeti lendület? Ha túl nagy változás, vagy túl bonyolult elhatározás, nehéz egyből felforgatni az életünket emiatt.

Mi most egy egyszerű kihívásra invitálunk, minden napra ajánlunk egy otthon elvégezhető jógavideót a több mint 220 videónk közül. A kihívás kalandozik a jógastílusok, váltogat a jógaoktatók között, a videók hossza is különböző lesz, épp azért, hogy megtaláld a neked megfelelőt! Nem hagyunk egyedül, naponta kapsz egy kis biztatást a kihívás eseményoldalán és a hozzászólásokban ti is biztassátok egymást!
Jelentkezz be itt az esemény Facebook oldalára:
https://www.facebook.com/events/1983899001702030/.

A napi videó ingyenes lesz egy napig, lejátszásához csak bejelentkezés szükséges, de ha tetszett, előfizetéssel máskor is elvégezheted.

Miért épp 21 napig tart a kihívás? Maxwell Maltz 1960-ban megjelent és később híressé vált könyve szerint legtöbb embernek kb. 21 nap kell ahhoz, hogy egy tevékenység szokássá váljon. Igaz vagy sem, ez egy hosszabb, de még belátható időszak, épp ideális egy kihíváshoz.

6. nap     2019-01-16

6. nap, január 16. szerda

Neked szokott fájni a derekad? Nagyon sokan kezdenek el azért jógázni, mert fáj a derekuk, és nagyon sokan számolnak be a jóga jótékony hatásairól, a tünetek csökkenéséről. De nem kell megvárni, hogy fájjon a derekad: a jóga megelőzésre is szuper gyakorlatokat tartalmaz! 

A mai ingyenes videó egy 14 perces, nagyon finom, gyengéd, kényeztető, szeretgető gyakorlás, amelyben Almási Csilla segít átmozgatni a gerinced. Különösen jó lehet olyanoknak, akik reggel gyakran ébrednek derékfájással: ez a gyakorlatsor biztonságosan mozgatja be a gerinced, hogy frissen induljon a napod.  Ha pedig este végzed el, segít feloldani a napi sok órás ülés vagy állás okozta feszüléseket a derekadnál. Szintén jó ötlet lehet napközben, kávészünet helyett végezni ezt a gyakorlatsort: ha a gerinced átmozgatod, jobb lesz a keringésed, megmozdul a fejed és felfrissülve tudod folytatni a napod.

A finom, gördülékeny mozgások mellett fontos olyan izom munkákat gyakorolni és ismételni, amelyek segítenek új, és a gerncied stabilitása szempontjából hasznos mintákat kialakítani. Csilla videója ebben is segít!

Reggeli gerincátmozgató jóga

Reggeli gerincátmozgató jóga

Ahogy a videóban is szó van róla, ha már fáj a derekad, jó lehet tehermentesített állapotban mozgatni a gerinced, tehát mindig figyeld meg, hova terhelődik a törzsed és az egész tested súlya, és hogy tudnád levenni a terhet a derekadról - pl. alátámasztással, a testhelyzet változtatásával (pl. hanyatt vagy hason fekvés, négykézláb állás, babapóz, lefelé néző kutya, stb), vagy aktív izommunkával (ez utóbbi a legnehezebb, de a leghasznosabb is, mert a gerincet védő mozgásmintákat rögzít).

Egy nagyon fontos irányelv szintén elhangzik a videóban: ha valami fáj, vagy kellemetlen érzést okoz, különösen a derekadban, de bárhol: NE CSINÁLD! A jóga nem olyan, mint egy keserű orvosság, amit akkor is le kell nyelni, ha kellemetlen. A jóga ereje abban rejlik, hogy segíti a lehető legjobb áramlást az egész testedben, és ez jó érzés lesz :-) 

Van saját "sikersztorid" a jóga és a derékfájás viszonyáról? Írd meg hozzászólásban, hogy másokat is inspirálj a gyakorlásra! 

Kis lépésenként kezdd el a nagy átváltozást!  

 

5. nap, január 15. kedd

Szépítő Krija

Neked van kedvenc jógastílusod? Az egyik célunk a Lendületbe hozó 21 napos kihívással, hogy többféle jógastílussal, több jógaoktatóval megismerkedj. A jóga olyan egy kicsit, mint egy nagy doboz bonbon: minden jógastílus, minden oktató egy kicsit más, de mégis hasonló, és csak akkor tudod meg igazán, hogy milyen, ha belekóstolsz :-) 

Ma nem is egy, hanem két videót ajánlunk a programban: egy rövid, 6 perces videó bevezet a Kundalini jóga alapjaiba és megtanulhatod a három alap Kundalinis mantrát, a hosszabb videó egy Kundalini stílusú, intenzív hatású gyakorlás Dudás Katával: egy 27 perces szépítő krija. A krija tisztító gyakorlatot jelent, és ezt a tisztítást lehet belső rendrakásként is értelmezni. Ha valami elmozdul/rossz helyre kerül bennünk testi, mentális vagy energetikai síkon, az akadályozza az áramlást. Ilyenkor a fizikai síkon feszülések, az energetikai síkon pedig akadályok/blokkok keletkeznek, mint amikor dugó lesz és nem tudnak haladni az autók, elakad a forgalom. A kriják azt célozzák, hogy helyére rendeződjön bennünk minden és helyreálljon az optimális áramlás.

A Kundalini jóga rezgésekkel dolgozik, ezért ebben a jógastílusban nagyon fontosak a hangok és mantrák. A légzés és a mozdulatok is intenzívek, ezért ha új Neked ez a gyakorlás, adagold óvatosan és figyeld magad: ha úgy érzed, túl sok, vagy túl intenzív, vegyél vissza, csinálj kevesebbet vagy pihenj egy kicsit, mielőtt bekapcsolódsz megint a gyakorlásba. 

A Szépítő Krija a külső-belső ragyogást erősíti. Mindenképpen a 6 perces rávezető videóval kezdj:

Kundalini mantrák magyarázat

Kundalini mantrák magyarázat

Kíváncsian várjuk a tapasztalataidat, élményeidet, hogy "ízlett" Neked a Kundalini jóga :-) Írd meg hozzászólásban a Facebook esemény oldalon: https://www.facebook.com/events/1983899001702030/ 

Kattints a Szépítő Krijáért:

Szépítő krija

Szépítő krija

 

 

 

4. nap, január 14., hétfő

A női és férfi erők tudatosítása

A hétindító videónk egy 18 perces gyakorlás Saroltával, amely ideális egy zsúfolt hétköznapra, nemcsak rövidsége miatt, hanem mert akár kávészünetben az irodában is elvégezheted, bármelyik napszakban felfrissít testileg és mentálisan egyaránt, és javítja  koncentrációt. Ugyan a nőijóga órák között van, férfiaknak ugyanolyan jót tesz, hiszen mindannyiunkban jelen van ez a kétféle minőség.

A női és férfi erők elnevezés egy szimbólum, helyette mondhatnánk, hogy Nap és a Hold energiája, vagy Jin és Jang, illetve a hatha jógánál maradva a ha = a nap, aktív, pozitív, férfias, a tha: a hold, a nőies, befogadó, negatív. Mindegy, hogy milyen néven nevezzük, az bizonyos, hogy ezek egyensúlya, tudatosítása hasznunkra válik. 

Juhász Sarolta több, mint egy évtizede tanít hatha-, női-, kismama- és gyerekjógát, tanárképzéseket vezet.

Kattints a videóért és írd meg a véleményed egy hozzászólásban a kihívás eseményoldalán. 

Női és férfi erők tudatosítása

Női és férfi erők tudatosítása

Szép, lendületes hetet kívánunk!

 

 

 

Engedd el a régit, csinálj helyet az újnak!

Egyik legnépszerűbb videónk ez a rövid, 23 perces Vinyasa Flow gyakorlás, “Engedd el a régit, csinálj helyet az újnak” címmel Varga Judittal.

Ha Vinyasa Flow jógát gyakoroltál már, tudod, hogy ez egy dinamikus jógastílus, ahol a pózók egy folyamatos áramlásban, sorozatokba rendezve követik egymást.

Judit Magyarországon a stílus egyik legnépszerűbb és legnagyobb tapasztalatú tanára, és nagyon örülünk neki, hogy sok videót vehetünk fel vele a JógaKlikkre!

A mai videónk segít megszabadulhatsz mindattól, ami hátráltat! Kattints a videóért:

Engedd el a régit, csinálj helyet az újnak!


Olvass bővebben a Vinyasa Flow jógastílusról (​részlet a Vinyasa Flow Jóga Egyesület honlapjáról: http://vinyasaflowjoga.hu):
“A Vinyasa Flow egy dinamikus jógairányzat. Mint minden jógagyakorlás, a Vinyasa Flow is arra törekszik, hogy harmóniát teremtsen a test, az elme és a lélek hármas egységében. A test mozgását összehangoljuk a légzéssel és közben az elmét is ugyanerre, vagyis magára a gyakorlásra, a testre és a légzésre irányítjuk.

Az ászanákat sorozatokba rendezve gyakoroljuk és egyik ászanából a másikba irányított légzés és mozgás kíséretében „áramlunk” át. A vinyasa flow arra tanít, hogy legyél tudatában minden lélegzetvételnek és legyél tudatában minden mozdulatnak is. Az ászanákat nem önmagukban, hanem egy folyamat részeként gyakoroljuk. Ez segít abban, hogy a mindennapi életet is egymáshoz kapcsolódó, tudatos tevékenységek soraként éld meg és felismerd, hogy a mindennapi életed is ugyanolyan, dinamikus mozgásban lévő folyamat, mint amit a jógaszőnyegeden átélsz.”

Ezt a videót ma éjfélig előfizetés nélkül is gyakorolhatod bejelentkezés után!

Figyelem! A tegnapi videóval volt egy kis technikai malőr, mivel a jobb lejátszás érdekében áttettük a Vimeóra, ahol akadozva működött. Reméljük nem veszítettetek a lendületből emiatt, a problémát délutánra orvosoltuk, és kárpótlásul plusz egy napra ingyenessé tettük nektek a videót, vagyis ma két ingyenes videó közül is válogathatsz.

Stabilitás: álló ászanák

 

Jó gyakorlást, szép vasárnapot!

„A tested a templomod. Tartsd tisztán, hogy a lélek benne lakozzék.” B.K.S.Iyengar

Ha elkezdted tegnap a gyakorlást a teljes ízületi átmozgatással, és akkor is, ha nem, mára egy kicsit hosszabb, 45 perces videót választottunk neked, abból kiindulva, hogy hétvégén több idő jut a gyakorlásra.
Répássy Erika instruálja a mai gyakorlást, aki egy nagy tapasztalatú és nagyon elismert Iyengar jógatanár. A videóban sok álló ászanával ismerkedhetsz meg, amelyek kiválóan alkalmasak arra, hogy rugalmassá és erőssé tegyék a tested, és stabilitást hozzanak az életedbe a szó valamennyi értelmében.
Az Iyengar jóga metódust precíz és aprólékos javítások jellemzik, sok segédeszközt használ, egy lassabb hatha jóga kitartott pózokkal.

 Végezd úgy a gyakorlás, hogy jól essék, ne erőltesd túl magad, pihenj közben nyugodtan, és tartsd a légzésed áramlásban.

Kattints a videóért:

Stabilitás: álló ászanák


Az Iyengar jógáról röviden (részlet Erikáék oldaláról a www.amritajoga.hu-ról)
Az Iyengar jóga B.K.S. Iyengar jógamester tanítására épül, aki 1936-ban, 18 évesen kezdett tanítani az indiai Pune-ban. Egyik legfőbb műve, a „Jóga új megvilágításban” , ma már klasszikusnak számít. Tanítása mélyen Patandzsali ősi jóga szútráira épül. B.K.S. Iyengar jógagyakorlása és 70 éves oktatási tapasztalata felmérhetetlen innovációt eredményezett a jógaművészet és tudomány területén. Iyengar mester 2014. augusztus 20-án távozott tőlünk, 96 évesen.
 
A metódus
- az erőnlétet, stabilitást, flexibilitást és koncentrációt célozza;
- precíz magyarázat, demonstráció és korrekció terén egyaránt;
- integrálja a jógafilozófiát és az ászánák gyakorlását;
- utat mutat, hogyan kezeljük a sérüléseket és a stresszt;
- segédeszközöket használ (pl. takaró, tégla, öv, szék), hogy az egyéni adottságoktól függetlenül mindenki egyformán részesüljön a jóga jótékony hatásából és hogy a pózokat hosszabb ideig kitartva további hatások kerüljenek előtérbe
- biztonságos és szisztematikus fejlődést biztosít

(A képen a mester található fiatalon, egy tanítványával.)

A videóhoz is regisztráció és bejelentkezés szükséges, de ma éjfélig előfizetés nélkül is nézheted. Ha tetszett, és máskor is gyakorolnád, fizess elő a JógaKlikkre már akár havi 2500 Ft-tól:

JógaKlikk előfizetések

Sziasztok! :)

A kihívás első napjára egy könnyű, 35 perces ízületeket átmozgató videót tettünk ingyenessé nektek bemelegítésképpen. Az Illés Flóra által instruált gyakorlatsor szinte olyan is, mint egy jó alapos jógás bemelegítés, de annál azért több.
A videót a teljesen kezdőknek, és a haladóknak egyaránt ajánljuk. A nap bármely szakaszában jótékony hatással lehet rád, de talán a legjobb reggel ezzel indítani a napodat.
A jógagyakorlásból a bemelegítés nem kihagyható, a videóban szereplő pawanamuktasana sorozatból máskor is sok ötletet meríthetsz ehhez, de a sorozat akár komplett gyakorlásként is végezhető.

Mai videónk a napokban debütált az oldalon. Tereld a figyelmedet magadra, lassan, gyengéden kezdj neki a  tested felfedezésnek, és akármilyen szinten vagy, végezd úgy a gyakorlást, hogy jólessen!

 

Teljes ízületi torna

A napi videó ingyenes lesz ma éjfélig, lejátszásához csak bejelentkezés szükséges, de ha tetszett, előfizetéssel bármikor máskor elvégezheted. Ha nincs előfizetésed, vedd meg most már akár havi 2500 Ft-ért:

JógaKlikk előfizetések

Mindig melegíts be a jógázás előtt! Íme néhány szempont amit a későbbiekben érdemes lesz ehhez szem előtt tartanod:

- A jógás bemelegítés általában meghatározott sorrendben veszi célba az ízületeket (lentről felfelé, vagy fentről lefelé, vagy a gerinctől a perifériákig, vagy fordítva).
A gerincet különösen alaposan átmozgatja: először előre-hátra, majd oldalra, végül csavarva.
- Rendszerint kisebb, izolált, repetitív mozgásokat használ, egyszerű anatómiai alapmozdulatokat, az egyes ízületeket külön-külön az összes lehetséges irányba átmozgatja.
- Célja egyfelől felkészíteni a fizikai testet a jógára: keringés serkentése, izmok bemelegítése, ízületek beolajozása, idegrendszer felkészítése, stb.
- Emellett segít a légzés-mozgás szinkron kialakításában, a figyelem megfegyelmezésében, információszerzésben a testünk jelenlegi állapotáról, és nem utolsó sorban a mentális ráhangolódásban.

 

Kis lépésenként kezdd el a nagy átváltozást!


Cimkék: 21 napos kihívás

Hozzászólások

Hozzászólnál? jelentkezz be!

P. Judit

2019. 01. 13. 18:25 Szuper volt!😀

T. Magdolna

2019. 01. 11. 20:45 koszonom jol esett