JógaKlikk -  Online jógaórák

JógaKlikk Blog

Legyél tudatos - mire jó a hála gyakorlás

hozzászólás 2014-05-12

Gyakran azt gondoljuk, a hála érzése olyasmi, ami egyszercsak megszáll minket, mintha valahonnan az égből jönne, magától, spontán az ölünkbe pottyan. Néha valóban így történik, és egy esemény, egy ember, egy látvány, gondolat, hang, illat vagy tárgy hatására elönt minket a hála érzése. Lehet azonban tudatosan gyakorolni a hálát...

Gyakran azt gondoljuk, a hála érzése olyasmi, ami egyszercsak megszáll minket, mintha valahonnan az égből jönne, magától, spontán az ölünkbe pottyan. Néha valóban így történik, és egy esemény, egy ember, egy látvány, gondolat, hang, illat vagy tárgy hatására elönt minket a hála érzése. Lehet azonban tudatosan gyakorolni a hálát.

Ahogy a testünknek, az agyunknak is vannak szokásai. Minél többet gondolunk egy gondolatot, annál könnyebb lesz újra és újra ugyanazt a gondolatot gondolni. Ezért lehetnek veszélyesek a negatív tartalmú gondolatok: egyszerűen rá lehet szokni, hogy mindig ugyanazt gondold. Például „Nekem semmi nem sikerül.” „Én mindig a rövidebbet húzom.” „Nekem soha nincs szerencsém.” „Olyan ügyetlen vagyok.” Hogy csak néhány egyszerű példát említsünk.

Ezt a belső hangot át tudod programozni arra, hogy a jó dolgokat vegye észre az életedben. Erre nagyon egyszerű és hatékony eszköz a hála tudatos gyakorlása. Fogj egy papírt és írj egy listát azokról a dolgokról, amikért hálás vagy. Lehetnek egyszerű vagy bonyolultabb dolgok: a napfény, az étel, amit megeszel, a munkád, a körülötted lévő, számodra fontos emberek, a lakásod, az ágyad, a párnád, a kényelmes széked, a madárcsicsergés, a tavasz, egy esemény, egy lehetőség... bármi, ami eszedbe jut.

Nap mint nap számtalan inger vesz körül minket, nem tudjuk mindegyiket tudatosítani magunkban. Ezért kiválasztunk néhány olyan ingert, ami tudatossá válik. Ezt a folyamatot képes vagy irányítani. Olyan ez, mint egy edzés az agyadnak. Arra trenírozod az elméd, hogy a jó dolgokat vegye észre magad körül.

Gyakorold a hálát jógázás közben Varga Judittal, olyan pózokban, amelyek szimbolikusan köszönetet közvetítenek, vagy pont olyanokban, amelyekben nehéz felidézned a hála érzését.

2 in 1!

Ebben a hála gyakorlásra fókuszáló videónkban több legyet üthetsz egy csapásra: mozgasd át a tested, oldd a feszültséget és programozd át az agyad pozitív irányba a hála gyakorlásán keresztül!

Tipp

A hála gyakorlást mindig előveheted, amikor „üresjáratok” vannak a napodban. Pl amíg várni kell a buszra, sorban állsz a pénztárnál, zuhanyzás közben, vezetés közben, vagy amíg várod, hogy felforrjon a teavíz. Idézd fel és sorold magadban azokat a dolgokat, amikért hálás lehetsz az életedben. Hidd el, sokkal hasznosabban eltöltött idő lesz, mint ha magadban a melletted álló nő csizmáját kritizálnád. Ez segíthet elaludni is, és ahogy ezzel a hála listával álomba ringatod magad, úgy alszol el, hogy a gondolataid a körülötted lévő jó dolgokra koncentrálnak.

Tipp

A hála gyakorlás erőteljesebb és interaktívabb lehet, ha többször mondod azt a szót: „Köszönöm”. Gyönyörű szavunk ez, ne bánj vele fukar kézzel. Szórd szét a családodnak, barátaidnak, a boltosnak, a pincérnek, a szomszédnak, és engedd, hogy szívből jöjjön, ne csak automatikusan ismételd. Ha természetesnek érzed, fűszerezd meg a köszönetet egy mosollyal és figyeld a reakciókat!

Varga Judit


Cimkék:

Hozzászólások

Hozzászólnál? jelentkezz be! Ehhez a cikkhez még nincs hozzászólás. Légy az első hozzászóló!