JógaKlikk -  Online jógaórák

JógaKlikk Blog

Koronacsakra - elfogadás és megelégedettség

hozzászólás 2015-04-19

Elképzelhető, hogy a keresztény ábrázolásban megjelenő glória a szentek feje fölött a koronacsakrára utal, illetve a „hetedik mennyország” tulajdonképpen a hetedik csakrát jelenti. Hiszen az a csodálatos, mennybéli állapot kapcsolódik a koronacsakrához, amikor megszűnik a folyamatos értékelés és ítélkezés és átveszi a helyüket az elfogadás és az elégedettség.

Elképzelhető, hogy a keresztény ábrázolásban megjelenő glória a szentek feje fölött a koronacsakrára utal, illetve a „hetedik mennyország” tulajdonképpen a hetedik csakrát jelenti. Hiszen az a csodálatos, mennybéli állapot kapcsolódik a koronacsakrához, amikor megszűnik a folyamatos értékelés és ítélkezés és átveszi a helyüket az elfogadás és az elégedettség.

Csakra sorozatunkban segítünk megérteni a gerinc mentén elhelyezkedő hét fő csakra (energiaközpont) működését megvizsgáljuk, milyen mentális vagy fizikai tünetek utalhatnak egy-egy csakra egyensúlyvesztésére, és tippeket adunk arra, hogyan lehet egyensúlyba hozni az adott csakrát.

A Korona (Szahaszrara) Csakra a fejtetőnél, a kutacsok felett helyezkedik el, ott, ahol be szokott nőni a „fejünk lágya”. Ez az éteri energiaközpont kapcsol össze bennünket a szellemvilággal, a körülöttünk áramló láthatatlan erőkkel, amelyeket a gyerekek intenzívebben érzékelnek, mint a felnőttek, innen jöhet a mondás, „még nem nőtt be a feje lágya”. Ez az energiaközpontunk olyan mértékben túllép a fizikai síkon, hogy nem köthető hozzá igazán testrész vagy szerv, a női és férfi polaritások felett áll, és a színek sincsenek rá hatással. Ábrázolásában gyakori az arany vagy fehér szín, illetve vizualizációs gyakorlatokban jól lehet hatni erre a csakrára a csillagokból áradó fény vizualizálásával. A koronacsakra szimbóluma az ezerszirmú lótusz, a megvilágosodás jelképe.

Éteri minősége ellenére egy aprócska szervünket mégis a koronacsakrához szokták kötni, ez a szervünk pedig a tobozmirigy. A tobozmirigy felelős többek között a melatonin termelésért, az alvásritmus és a biológiai óránk szabályozásáért, és reagál az elektromágneses mezőkre is, vagyis a tobozmirigy segítségével észleljük, ha egy helynek, tárgynak vagy embernek különleges rezgése van. A tobozmirigy működését befolyásolja a fény mennyisége és színe – ezért lehet fontos teljesen besötétíteni az alváshoz, és elalvás előtt kerülni a monitorok nézését (a monitorokból sugárzó fény színe ugyanis atkivitásra sarkallja az agyunkat, vagyis nehezebb lesz elaludni).

Az alvászavarok és pszichés problémák (pl. szkizofrénia, depresszió, öngyilkossági hajlam, epilepszia, Alzheimer-kór, Parkinson-kór) általában a koronacsakra zavarára utalnak. Ilyenkor a koronacsakra gyakran aktív, de az ilyen személy nem tudja irányítani, mederbe terelni a koronacsakra energiáját. Ilyen esetekben jó lehet a gyökércsakrát megerősíteni, hogy helyreálljon az egyensúly.

Hozd egyensúlyba a Korona Csakrádat!

Mindannyian mások vagyunk, és máshogy reagálunk dolgokra, úgyhogy válogass az alábbi ötletekből olyasmit, amit szívesen csinálsz:

  • színterápia: a színek felett áll, de lehet hatni rá fehér vagy fényes arany színnel, illetve a szivárvány összes színével egyszerre
  • kövek: gyémánt és hegyi kristály
  • relaxáció: csillagos ég, a csillagok gyémántos, tiszta fénye, vizualizálni, ahogy ez a tiszta fény a koronacsakrán keresztül beáramlik a testbe, szétárad, megvilágít, feltölt.
  • Meditáció: bármilyen meditáció hat a koronacsakrára, de pszichés probémák esetén inkább az ászana gyakorlás javasolt, ami a földdel való kapcsolatot, és a gyökércsakrát erősíti meg. Arany vagy tisztán ragyogó, gyémántos fénnyel színlégzés a koronacsakrán keresztül, megtisztítja a gondolatokat.
  • Megerősítések/Szankalpák: Egységben vagyok. Egy vagyok az Univerzummal. Az Univerzum fénye átáramlik rajtam. Átjár az Univerzum ereje.
  • Ászanák: A fizikai jógagyakorlatok közül leginkább a fejenállás köthető a koronacsakrához, ami hatékonyan harmonizálja a koronacsakra működését, hiszen stimulálja a koronacsakrát, miközben hatással van a gyökércsakrára is, és segít egyensúlyt teremteni. A gyökércsakra megerősítésére gyakorlatilag bármelyik ászana hatékony.
  • Pránajáma: Belégzés utáni légzésszünet. Fontos ezzel párhuzamosan a gyökércsakrát erősítő gyakorlatokat is végezni, és nem ajánlott pszichés zavarok esetén.  

A JógaKlikk videói közül a következőket ajánljuk a Koronacsakra kiegyensúlyozására:

- Gyakorold a fejenállást Varga Judittal. 

- Válassz meditációs videóink közül vagy végezd el meditációs programunkat.


Cimkék: jóga gyakorlás csakrák koronacsakra szahaszrara csakra

Hozzászólások

Hozzászólnál? jelentkezz be! Ehhez a cikkhez még nincs hozzászólás. Légy az első hozzászóló!