JógaKlikk -  Online jógaórák

JógaKlikk Blog

Hogyan segítik a gyakorlást a jógaeszközök?

hozzászólás 2020-01-28

A jógázáshoz alapvetően egy jó minőségű jógaszőnyegre, és kényelmes ruhára van szükség. Akkor mire valók a különböző jógaeszközök? Cikkünkben összefoglaljuk, hogy miként segíti a gyakorlást a jógatégla, a jógaheveder és a jóga- illetve meditációs párna.

Jógatégla vagy blokk

Az eszköz stabil alátámasztást nyújt az ászanákhoz, tökéletesíti és segíti megtartani a pozíciót. A karod „meghosszabbításával” megkönnyíti az előre- vagy oldalra hajlásokat, például a trikónászanánál és egyéb, főleg álló jógapózoknál. 
Ha nem vagy még elég hajlékony ahhoz, hogy előrehajlásnál megtámaszt magad a padlón, a hiányzó centimétereket kipótolhatod téglával. Így a törzsedet is jobban meg tudod tartani, és a vállad sem esik előre.
Passzív pózokban alátámaszthatod, és megemelheted vele az egyes testrészeidet, akár a feneked alá is teheted.
A jógatégla készülhet fából, parafából, és EVA habból (környezetbarát műanyaghab). Különböző méretben és színben kaphatók a mi shopunkban is. 

Jógaheveder

A jógaheveder segít a gyakorlatok pontos kivitelezésében, megtanulásában, és a pozíciók elmélyítésében, kezdőknek és haladóknak. Úgy, mint a jógatégla, a heveder is alkalmazható a kezed meghosszabbítására. Használatával az ászanák tovább és egyenletesebben tarthatók. Hasznos lehet, ha például nem éred el a lábfejedet. A talpad alá helyezve megtoldhatod a karod hosszát a hevederrel. Ha a hátad mögött nem ér össze a karod a hevederrel összefoghatod. 
Az eszköz a testrészek rögzítésére is alkalmas, mindaddig, míg nem megy anélkül egy-egy ászana. Fejenállásnál például a tanulási időszakban megakadályozza a könyökök szétcsúszását.
A jógaheveder általában gyapjúból készül, 250 vagy 300 cm, és fémcsattal van ellátva. Shopunkban különböző méretű és színű hevedereket találhatsz.

Jóga- és meditációs párna

A leggyakrabban használt jóga- és meditációs párnák típusai, a kerek, a félhold és a henger.
A kerek párna leginkább az ülő pozíciókhoz és meditációhoz használható. Segítségével a helyes testtartás könnyebben kivitelezhető, és sokáig megtartható. A medence megtámasztásával, a csípő megtartásával arra késztet, hogy egyenesen tartsd a gerincedet és a nyakadat. Az izmaid ellazulnak, és a többi testrészeden is kisebb a terhelés. A kényelmes ülőpozíción kívül a térd alá téve megkíméli a csontokat, fejed vagy a térded alá helyezve pedig segít elmélyíteni a relaxációt. 
A félhold párna mindent tud, amit a kerek változat. Valaki ezt kedveli jobban, valaki pedig azt. Segítségével a lábadat közelebb, vagy akár teljesen a feneked alá húzhatod, például a tökéletes jógaüléshez, azaz a sziddhászanához.
A hengerpárna használható üléshez is a csípő alátámasztására, de leginkább a hátmenti izmok és a gerinc megnyújtásában segít. Ellazít és pihenteti az izmokat. Az Iyengar jóga gyakorlásának fontos eszköze. A hátad alatt hosszában elhelyezve segít jobban kitárni a mellkast, ezáltal felszabadítva légzést. Keresztbe téve, megnyújtja a hátizmokat. Ha hassal fekszünk rá, felhúzva a lábunkat, tökéletes relaxált állapotba kerülhetünk. 
Shopunkban is kapható tönkölypárnák nagyon jól felveszik a testrészeid formáját, jól szellőznek, nem melegszenek át. A tönkölyhéj kovasavat tartalmaz, ami évekig párolog, így hosszan kifejti jótékony hatásáit: görcs- és stresszoldó, fájdalomcsillapító hatású, ebből kifolyólag enyhíti az ízületi, reumás panaszokat, fej-, hát- és derékfájást, menstruációs görcsöket, segíti a relaxációt.

 


Cimkék:

Hozzászólások

Hozzászólnál? jelentkezz be! Ehhez a cikkhez még nincs hozzászólás. Légy az első hozzászóló!