JógaKlikk -  Online jógaórák

JógaKlikk Blog

Csavarás a belső szervek egészségéért - kedvencünk a marícsjászana

Publikációk hozzászólás 2015-01-26

Kedvenc jógapózunk sorozatunkban ezen a héten a marícsjászana 3. változatát mutatjuk be, amely egy nemcsak látványos, de különösen jótékony csavaró póz is. Gyakorold velünk!

Az ászanát a Marícsi nevű bölcsről nevezték el, aki Brahmának, a Teremtőnek a fia volt, illetve Szúrjának, a Napistennek a nagyapja.

A csavarásokról általában

Képzelj el egy szivacsot, amelyet ha megcsavarsz, távozik belőle a víz - így távoznak a méreganyagok is a belső szervekből. A csavarásnál összepréselődnek, majd a gyakorlat után friss vér áramlik beléjük, szinte átmosva a zsigereket és az izmokat. A bélcsatornát is megmozgatja, növeli a perisztaltikát a csavarás, amelyet érdemes jobbra kezdeni, így a gyakorlat jobban követi a táplálék útját.

A törzs izomzatát erősítik, és ahol kell, nyújtják a csavarások, segítenek visszaállítani a helyes tartást: ennek hiánya a legtöbb derék- és hátfájás kiváltó oka. A feszítés, nyújtás és lazítás a törzs izmaiban kiválóan oldja az izomblokkokat. Hasonló történik az energiaháztartásunkkal is az izomfeszülés okozta energiahiány helyén: az ellazulásban friss energia árad szét.

 

Forrás: www.mytattoospro.com

Miben segíthet neked a marícsjászana rendszeres gyakorlása?

- Serkenti az emésztést, megszünteti a székrekedést, méregtelenít.

- Enyhíti a hátfájást, lumbágót és a csípőfájdalmakat.

- Maszírozza és felfrissíti a belső szerveket, különösen a májat és lépet.

- Erősíti a nyak izmait is.

- A vállak szabadabban mozognak, a vállizület a helyére kerül.

- Csökkenti a has méretét, erősíti a törzs izomzatát.

- A mellkas izmainak erősítésével javítja a mellkasi légzést.

- Rugalmasan tartja a gerincet.

- Az idegrendszer szempontjából harmonizál, kiegyenlít.

Erre figyelj a csavarásoknál!

A legfontosabb instrukció a csavaró pózok esetében, hogy egyenes gerinccel végezd, a nyak a gerinc folytatása legyen, mindkét ülőcsont stabilan a talajon, és a mellkas ne essen be, a vállaid legyenek hátrahúzva. Minden belégzésnél nyújtózz észrevétlenül a fej búbjával fölfelé, gondolj arra, hogy távolítod a csigolyáidat egymástól, helyet csinálsz a csavarásnak. Kilégzésre menj bele mélyebben a csavarásba, de sose menj a saját tested határain túl. Belégzésre hozzd vissza a törzset középre.

Life.hu tipp!

Tanuld meg a marícsjászana 3-at most a Jógaklikkel! Gyakorolj velünk - a videóért kattints ide!

Erre figyelj!

Nincs olyan jógapóz, amely mindenkire egyformán hat, a Marícsjászanának is vannak ellllenjavallatai, mint a porckorongsérv, súlyos gerincbetegségek, sérv, fekély, és ha a gyakorlat fájdalommal jár.
Jó gyakorlást kívánunk!


Cimkék:

Hozzászólások

Hozzászólnál? jelentkezz be! Ehhez a cikkhez még nincs hozzászólás. Légy az első hozzászóló!