JógaKlikk -  Online jógaórák

JógaKlikk Blog

Augusztus hónap témája: Az izmok memóriája

hozzászólás 2014-08-28

Az embert érő kisebb-nagyobb érzelmi események, de különösen egy-egy érzelmi trauma, nyomot hagy a fizikai testben. Ezért a test segítségükre siet és fizikailag elraktározza ezeket az érzelmi fájdalmakat...

Augusztus hónap témája: Az izmok memóriája

A jóga filozófiája szerint a test, az elme és a lélek egy és ugyanaz. Nem lehet őket egymástól elkülönítve edzeni, csak együtt és egyszerre. Sokan csupán testedzésnek tartják a jógát, de aki rendszeresen jógázik, tudja és érzi a mentális és energetikai testre gyakorolt jótékony hatásokat.

Az embert érő kisebb-nagyobb érzelmi események, de különösen egy-egy érzelmi trauma, nyomot hagy a fizikai testben. Ez fokozottan igaz a gyerekekre, akiknek még nincs kidolgozott stratégiájuk arra vonatkozóan, hogy hogyan kell megbirkózni egy érzelmi fájdalommal. Ezért a test segítségükre siet és fizikailag elraktározza ezeket az érzelmi fájdalmakat. A leggyakoribb ilyen érzelemraktárak a csípő és környéke, a lapockák és vállak környéke, de lehet a gyomor, a derék, a combok, a térdek vagy gyakorlatilag bárhol a testben attól függően, hogy milyen jellegű a szóban forgó probléma.

Minden alkalommal, amikor valaki jógázik, a gyakorlás dolgozik az energetikai testen, az érzelmeken, és az elmén is. Minden jóga póz (ászana) pontosan meghatározott formát kíván a testtől és úgy kísérletezték ki több ezer éven át, hogy tisztító és serkentő hatással legyen az ember rezgéseire, vagyis az energetikai testére.

Talán előfordult már veled, hogy jógázás közben, vagy utána, hirtelen sírnod kell, megrohannak az érzelmek, esetleg lelki fájdalmat érzel, vagy ingerült leszel. Ezek a jelek gyakran arra utalnak, hogy megindult benned egy tisztulási folyamat, felszínre jött valami régi, elásott emlék vagy trauma, amitől meg kell szabadulnod a továbblépéshez. Az is jó jel lehet, ha úgy érzed egy jóga ászana kitartásakor, hogy szeretnél menekülni, szeretnéd abbahagyni a gyakorlást, vagy kiszaladni a szobából. Ilyenkor az egód tiltakozik a tisztulás ellen, ragaszkodik valami régi fájó sebhez. Az előrehaladáshoz fontos ilyenkor a kitartás és a türelem. Nagyon hatékony és egyszerű módszer ilyen helyzetekben a légzés figyelése és a lélegzet elmélyítése, irányítása és megnyugtatása, hiszen a légzés közvetlen hatással van a testre, az elmére és a lélekre egyaránt. Ha a légzés nyugodt, a test, az elme és a lélek is megnyugszik.

Ne engedd viszont, hogy megtanulj együtt élni bármilyen fájdalommal, nem ez a természetes. Ha valamid fáj, az egy jelzés a tested részéről, amit komolyan kell venni. Legyél magaddal óvatos és haladj a saját tempódban, ne erőltesd magad. Fogadd el azt is, ha úgy érzed, hogy pihenned kell. Bánj úgy saját magaddal, ahogy egy gyerekkel bánnál: szabj határokat, tegyél erőfeszítést, de legyél türelmes, elfogadó és szeretetteljes.

A kundalini jóga például egy olyan jógastílus, amiben könnyen megérezheted a gyakorlás hatását az energetikai testedre és az elmédre: http://www.jogaklikk.hu/jogastilusok/Kundalini_joga/

Szintén jó lehet a Jin Jóga hosszan kitartott pózaival gyakorlolni: http://www.jogaklikk.hu/jogastilusok/Jin_joga/

Ha szívesebben mozogsz dinamikusan, élvezni fogod az Asthanga http://www.jogaklikk.hu/jogastilusok/Astanga_joga/  és Vinyasa Flow http://www.jogaklikk.hu/jogastilusok/Vinyasa_Flow_joga/ gyakorlásokat.

Varga Judit


Cimkék:

Hozzászólások

Hozzászólnál? jelentkezz be! Ehhez a cikkhez még nincs hozzászólás. Légy az első hozzászóló!