JógaKlikk -  Online jógaórák

Jóga tanfolyamok

21 napos kihívás

1, 2. szint
Kérlek, telepítsd az Adobe Flash Playert

A teljes tanfolyam ára: 15 990 Ft Megvásárolom

Stílus Hatha jóga
Oktató
MÁS jóga 21 napos kihívás – Ismerd meg a legalapvetőbb ászanákat és tapasztald meg a jóga intenzív átalakító erejét akár három hét alatt

A tanfolyam minimum 3 hétre elegendő, naponta fél órát igénylő gyakorlást tartalmaz, igazodva a modern gyakorló zsúfolt napirendjéhez. A kihívás elsősorban azoknak szól, akik most ismerkednek a jógával és szeretnék annak pozitív hatásait akár három hét alatt megtapasztalni, de azok számára is ajánlott, akik már itt-ott megszerzett tudásukat szeretnék összefoglalni egy intenzív program keretében.

Pszichológiai kutatások igazolják, hogy a régi rossz szokásaink dekódolásához, valamint új pozitív minták meghonosításához minimum három hétre van szükség. Amit viszont 21 napon keresztül rendszeresen beillesztünk a napirendünkbe, az szokásként rögzül a tudatalattinkban.

Ha Te hátfájással, derékfájással, fejfájással, emésztési problémákkal, súlyfelesleggel, koncentrációs zavarokkal vagy fáradékonysággal küszködsz, és most kész vagy ezen változtatni, akkor ez a 21 napos tanfolyam különösen jó lehetőség Neked egy új fejezet nyitására.

A 21 nap 3 részre, 3 hétre tagolódik. A feladatok progresszíven nehezednek a soron következő hetek folyamán. A kihívás része, hogy a gyakorlást 21 napon keresztül folyamatosan végezzük, tehát ha Neked túl nehéz már pl. a második hét anyaga, akkor javasolt még egyszer inkább elvégezni az első hetet, akár háromszor is egymás után, mintsem teljesen feladni a kihívást. Változni nem könnyű, de hasznos és érdemes.

A napi 30 perces gyakorlás egy hetente minimálisan nehezedő, de ugyanazon a héten mindig azonos bemelegítéssel indul, illetve állandó befejező gyakorlatokkal zárul. Emellett minden nap fokozatosan újabb pózokkal bővül a jóga ászana készletünk. A tanfolyam végére így több mint 30 ászanát fogunk megtanulni a MÁS jóga (Mysore Ayurvédikus stílus) sorozatából. A harminc póz mellett beépítjük a napi gyakorlásunkba a Napüdvözlést is (Surya Namaskar), ami a jóga legfontosabb dinamikus gyakorlatsora és amelynek rendszeres napi gyakorlásával tökéletes formába hozhatjuk a legfontosabb izomcsoportokat, valamint kiegyensúlyozhatjuk a hormon- és az idegrendszerünket.

A MÁS jóga, ayurvédikus szemléletmódjának köszönhetően a hangsúlyt az egészségmegőrzésre fekteti. Az Ayurvédában az egészség kulcsa az egészségesen működő emésztőrendszer, ezért minden bemelegítés aktív emésztést segítő és különféle emésztési problémákat kezelő (puffadás, székrekedés, gázosodás) gyakorlatokat tartalmaz.

A 21 napos program teljes átmozgatást ad az egész testnek, de a fizikai pózok mellett a jóga filozófiai mélységeibe is bepillantást enged. Ennek segítségével egy olyan alap szókészlet is elsajátítható, aminek birtokában Te később könnyedén tudsz majd bekapcsolódni egy haladóbb jógaórába. Megtanuljuk a legalapvetőbb szanszkrit kifejezéseket úgy mint pl. vinyasa, sattva, dristhi, dharana stb. Az ászanák szanszkrit neve is folyamatosan elhangzik a gyakorlás során.

A MÁS jógában különös hangsúlyt kap a légzés, mivel a hatha jóga egyik alaptétele, hogy légzés nélkül nincsen jóga. A légzés és a mozdulatok tudatosítása teszi a jógát igazán hatékonnyá. A filmen az oktató is végig lélegzik a gyakorlóval ezzel segítve őt a mély és nyugtató Ujjayi légzés helyes elsajátításában. Ha reggelente harminc percet ezzel az intenzív pranajámával, légzéssel gyakorolunk, akkor garantáltan energikusabban, fittebben és frissebben indul a nap. A 21 nap egyik legfontosabb kihívása tehát, hogy megtanuljunk helyesen lélegezni jógázás közben. Ezt a nyugtató légzést aztán magunkkal vihetjük a napi kihívások világába is, így hasznosítva a jóga pozitív hatásait a mindennapokban.

A program felépítése:
1. hét – alapozó gyakorlatok, lábak erősítése, medence nyitása, egyszerűbb hátlazító gyakorlatok és nyugtató, gerincerősítő ülőpózok
2. hét – ismerkedés a lefele lógó helyzetekkel, a derék és a köldök erősítése, hátrahajlások és csavarások
3. hét – dinamikus gyakorlatok, a karok és a hasizom erősítése, gerinc menti izmok aktív erősítése, fejenállásra felkészítő gyakorlatok, dinamikus kompakt mini sorozatok az otthoni gyakorláshoz.

A gyakorlatokat F. Tóth Gabriella nemzetközi Yoga Alliance képesítésű jógaoktató (Experienced Registered Yoga Teacher- ERYT 200) állította össze és mutatja be, aki Indiában tradícionális mestereknél szerzett tapasztalataira építve alkotta meg a MÁS jógát.


A tanfolyam címszavakban:
21 napos intenzív gyakorlás – hatékony eredmények
folyamatosan nehezedő gyakorlatok
emésztési problémákat megelőző és kezelő bemelegítés
teljes fizikai átmozgatás
alapvető jóga szókincs
30 ászana
átalakító és nyugtató ujjayi légzés
Megosztom

Hozzászólások

Hozzászólnál? jelentkezz be!

D. Katalin

2014. 03. 10. 17:21 Nagyon koszonom,hasznos volt szamomra:-)Meddig lesz hozzaferheto ez a kihivas?