JógaKlikk -  Online jógaórák

Mit tehet érted a jóga?

Énekesek, híres színészek, élsportolók, modellek, művészek és hétköznapi emberek, barátnők, lányok és anyukák, fiúk és férfiak… Mi a közös bennük? Mind rendszeresen jógáznak. Vajon miért?

Ha szereted a számokat: 15 millióan jógáznak rendszeresen csak az USA-ban (2013-ban), ebből 72,2% nő, 27,8% férfi http://www.statisticbrain.com/yoga-statistics/ Bár sem Európáról, sem Magyarországról nincs hasonló, megbízható forrású felmérés, a jógastúdiók rohamosan növekvő száma egyértelműen jelzi, hogy Magyarországon is népes tábor a jógázóké.

A jóga olyan furcsa, “szektás” dolognak tűnhet. Már az is gyanús, hogy aki rendszeresen jógázik, általában szenvedélyesen rá akar beszélni másokat is, hogy próbálják ki a jógát. Úgyhogy ez vagy tényleg egy szekta, ami beszippant és csak idő kérdése, hogy mikor kérik el a bankszámlád hozzáférését, vagy tényleg nagyszerű dologról van szó, ami boldoggá tesz és arra késztet, hogy másokkal is megoszd ezt a boldogságot.

Sokan úgy képzelik a jógázást, hogy levitálni tanulunk, imádkozni kell és batikolt bő ruhákban járni raszta hajjal. A jóga valójában nagyon sokszínű. Mindannyian mások vagyunk, mint a hópihék, és mindannyian máshogy éljük meg a jógázás élményét is. A jóga népszerűségének köszönhetően pedig számtalan jógastílus kínál különböző megoldásokat a felmerülő kérdésekre és problémákra.

Miből áll a jógagyakorlás?

Ez változó lehet, de általában:

  1. fizikai testhelyzetek, úgynevezett ászanák gyakorlása
  2. koncentráció, vagyis az elme irányítása (ezt lehet ászanák segítségével, vagy meditációval gyakorolni)
  3. a légzés, és ezzel együtt az életerő (prána) irányítása

Ez a három dolog képviseli a lényünk három részét: test, elme és lélek (ami a lélegzetben nyilvánul meg).


Miért jógázzak?

Mindenki más motivációval kezd neki a gyakorlásnak, és általában ez a motiváció változni fog, ahogy gyakorolsz. Amíg ez kialakul Nálad, inspirációnak íme néhány jótékony hatás, amit a jógázásnak tulajdonítanak:

  • stresszoldás (alvászavarok és a stresszhez kapcsolódó betegségek, pszichés problémák elkerülése)
  • koncentráció és hatékonyság növelése
  •  alakformálás (ideális testsúly elérése, szálkásítás, az izmok úgy erősödnek, hogy nem veszítenek a rugalmasságukból)
  •  hormonháztartás kiegyensúlyozása (nőknek és férfiaknak egyaránt, minden életkorban és élethelyzetben)
  • vérkeringés és nyirokkeringés fokozása (szív- és érrendszeri betegségek kockázata csökken, az immunrendszer megerősödik)
  • a gerinc egészgének megőrzése (tartásjavítás, ülő életmóddal járó problémák megelőzése)
  • az anyagcsere javítása (a méregtelenítő és emésztő szervek működése fokozódik, emésztéssel kapcsolatos problémák, mint pl gyomorégés, reflux, székrekedés, stb megszűnhetnek)
  • az ízületek egészségesen tartása
  • önmagad és mások elfogadása (testtudat, tudatosság és légzéskontrol növekszik)

Ha szeretnél bepillantást nyerni néhány ászanába, nézd meg ezt a jóga posztert, amit Neked készítettünk:

Ha most nem a jógáról beszélgetnénk, hanem mondjuk az almás pitéről, sokáig magyarázhatnám, hogy ki találta fel a receptet, milyen az alma kémiai összetétele, hány ember eszik a mai napon almás pitét és hány országban milyen különböző variációkban ismert. De egyik információ sem lenne olyan értékes, mint ha beleharapsz egy almás pitébe...

Erre is gondoltunk: ha szeretnéd kipróbálni a fenti jóga poszter ászanáit és még néhány másik pózt is, most ingyen megteheted, ha regisztrálsz. Még csak ki sem kell tenni a lábad otthonról. Nem kell hozzá más, mint kényelmes ruha és kb. 15 perc az idődből.